diumenge, 24 de febrer del 2019

Joc de p...paraules

Quedar-se amb unes poques paraules d'una assignatura tan intensa i extensa com aquesta és com fer un comentar d'un llibre i dir únicament que m'ha agradat o no m'ha agradat. Al llarg d'aquests mesos hem llegit, reflexionat, hem fet debats, hem argumentat a favor i en contra. També hi ha hagut moments tensos, moments de discrepància, moments emotius, moments de compartir i moments de grup.
Com a professors de llengua i literatura hem d'oferir eines i recursos als alumnes perquè s'interessin per la matèria i, el més important, que aprenguin. Per aconseguir-ho hem de ser originals i creatius sense deixar de banda el contingut. Per aquest motiu, en aquesta entrada volia fer un esforç de creativitat i treballar la llengua a través del joc. M'hagués encantat poder fer un dictat per parelles on s'ha d'anar d'un lloc a l'altre en la recerca del text; veure els meus companys de màster corrent per la facultat en busca de nous mots hagués estat interessant. No obstant això, m'he decantat per un joc més conegut i tranquil (especialment per aquells que ja tenen una edat ;) ) a través del qual es pot treballar la llengua. A partir d'aquest mots encreuats podeu esbrinar quins són els conceptes claus que jo m'emporto d'aquesta assignatura i que estic segura que tots teniu molt present.

A continuació, us proposo les definicions pertinents. Quant creieu que trigareu en finalitzar-ho?

Que comenci el joc...
Imatge relacionada

Font: https://www.generadormemes.com/meme/yil37y


Horitzontal:
3. Disciplina que té com a objecte d'estudi el procés d'ensenyament-aprenentatge// Forma part de la abreviació SD.
6. Text llegit pel professor al llarg de les sessions.
7. Objecte que es posa el docent a través del qual visualitza l'Ensenyament i Aprenentatge de la llengua.
8. Recipient simbòlic on guardem els recursos que poden servir en la nostra construcció com a docents.
9. Segon nivell d'educació on els alumnes del màster dedicaran la seva trajectòria professional.
10. Professor que imparteix l'assignatura d'E-A de la llengua. Autor de gran part dels articles llegits al màster.
12.Tipus de parla on els alumnes participen de manera força equitativa i argumenten les seves posicions.
13.Instrument a partir del qual els estudiants pengen els seus escrits reflexius.
14.Model a partir del qual els docents dissenyen i executen les seves sessions a l'aula.

Vertical:
1.Pensament metalingüístic que els alumnes han de realitzar durant el seu procés d'ensenyament i aprenentatge.
2.Mètode de treball globalitzador que té com a objectiu que l'alumne sigui el protagonista de l'aprenentatge.
4.Influència entre els alumnes i alumnes-professor que s'hauria de promoure a les aules.
5.Procés complex en el context educatiu a partir del qual els alumnes certifiquen els seus aprenentatges.
11.Allò personal que els alumnes van portar a classe acompanyat de la seva pròpia història.

...Segur que heu enllestit els mots encreuats de seguida. Així que us proposo un últim exercici. Si us fixeu, algunes de les caselles del joc anterior estaven pintats de color groc. Si junteu totes les lletres us sortirà un nou concepte molt present al llarg de les sessions. Endevineu que pot ser?

Resultat d'imatges de copa palabras
font: https://sp.depositphotos.com/48952733/stock-illustration-wine-glass-made-of-words.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Marta Vilà - Retorn Document 1

Font El primer que he de dir és que aquest text està molt ben escrit, començant amb dos moviments retòrics molt efectius: la cita d...