![]() |
font |
Magnífic
text: integra molt bé el fil argumental de la visió estranyada de la Mafalda
amb les observacions realitzades sobre la pròpia experiència i les referències
a les lectures. Crec que no és fàcil fer aquest exercici d’integració en què a
més es té en compte la visió dels infants i ho has resolt molt bé. Comparteixo
amb tu efectivament que cal buscar tasques que desvetllin l’interès dels
nostres alumnes, encara que sovint ens trobem amb una qüestió que de moment
apuntes i que et caldrà desenvolupar i vetllar (et caldrà a tu i de fet a tots
els que som docents): l’interès es construeix, també, no podem donar-lo per fet
a partir d’una tasca que ‘connecta’ amb alguna cosa preexistent. Evidentment hi
ha un magma d’inclinacions, tendències, modes i interessos sobre els quals ens
convé operar. Però el repte és saber també construir un marc en què una qüestió
que semblava irrellevant passi a ser vista com a central i d’enorme importància
després d’haver instal·lat l’interrogant i de cercar informació.
Desprovista
·
Desproveïda?
hi subjaç?
·
Hi subjau?
irreverentes
·
Irreverent
els poguem
·
Puguem?
sí podem
portar a terme
·
Sí que podem...?
caudal
lèxic
·
Cabal lèxic? Repertori lèxic?
sobre un
tema tan “apassionant” com podria ser
la conveniència - o no - de deixar propina en un
restaurant?
·
Sí, d’entrada no sembla gaire engrescador; però
potser si es contextualitza pot ser interessant; vaig ser en un país on la
propina era ‘obligatòria’ en realitat, ja que el negoci ha de fer la declaració
de la propina, al voltant del 15% de la consumició: és a dir, el govern en
previsió que hi ha propina ja en cobra els impostos; en d’altres casos, com que
se suposa que hi haurà propina, els cambrers cobren menys sou; crec que això
pot ajudar a situar aquest tema inicialment tan poc apassionant en aparença
però que ens pot portar a tractar temes com ara les relacions laborals, la
importància o no dels impostos, els serveis públics i la justícia social (la
resdistribució de la riquesa) o el darwinisme social (“Campi qui pugui!”).
construïr
·
Construir?
la preparació
d’un Curriculum Vitae (que tanta falta els hi farà de cara al seu futur laboral)
·
‘futur laboral’ dius? Res no els fa tanta gràcia
ni els sembla un exotisme tan gran i tan fora de lloc com la cara de
preocupació dels adults quan els surten amb això de ‘futur laboral’... no és automàtic que el que sigui interessant per a
nosaltres ho sigui per a ells; l’interès també s’ha de construir, suscitar, com
aquell qui no vol la cosa;
adduïr-ne
molts
·
Adduir-ne molts?
La Mafalda ens
en presenta un força il·lustratiu
·
Un de força il·lustratiu?
respecte intelectual
·
Intel·lectual?
subjaci
·
Subjagui (no normatiu, crec)
l’utilització
·
L’ús? La utilització?
construïnt
·
Construint
Reconstruir
·
Reconstruir
otorguem
·
Atorguem?
Ciutadants
·
Ciutadans
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada