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divendres, 28 de desembre del 2018

Natàlia Tejada - Retorn Document 1

font

Interessant feina, encara que potser poc elaborada, massa pendent de l’ordre del contingut; s’hi apunten idees que són rellevants i que t’han semblat molt importants (intenció, interacció…) però les desenvolupes poc, només les esmentes. Potser en el futur exercici podràs donar més forma a la teva pròpia veu i desenvolupar més aquells aspectes que et semblen clau?


en ningún caso creo que deba dejar a un lado la enseñanza de la gramática.
·         Interessant, encara que poc argumentat, no? Si defensem l’ensenyament de la gramàtica hem de poder donar raons més consistents; et recomano la lectura dels textos següents: Casas-Deseures, M., Durán, C., Fontich, X. (2017). La construcció del coneixement gramaticals en aprenents d’educació primària i secundària: Algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb. Caplletra: Revista Internacional de Filologia, 63, 111-38. DOI:10.7203/Caplletra.63.10396; Fontich, X. (2017). Enseñar gramática: cuando el "para qué" articula el "qué" y el "cómo". Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 75, 7-12.

En lo que se refiere al currículo, lo que nos indica este artículo es que los contenidos más fáciles de cuantificar o evaluar no deben tener el protagonismo absoluto en los contenidos de evaluación.
·         Bé; també se senyala que el currículum és objecte de disputes de visions oposades sobre el contingut, sobre com s’ensenya i com s’aprèn (i per extensió de com funciona o hauria de funcionar la societat: recorda que un conseller del govern català, l’insigne Boi Ruiz, conseller de Sanitat, va dir que qui vulgui estudiar carreres inútils que se les pagui); qui aconsegueixi dominar el currículum captarà els fons públics (milions d’euros destinats a educació) i desenvoluparà carreres professionals de la seva corda.

el concepto de acompañamiento es totalmente crucial. Los seres humanos somos seres sociales y sentir que pertenecemos a un grupo que podemos pedir ayuda, que podemos crear todos juntos, poniendo cada uno su granito de arena es altamente recomendable y reconfortante. Nos debemos olvidar que trabajamos con adolescentes, con mentes altamente potenciales y a la vez con un gran miedo a la no aceptación del grupo.
·         D’acord amb l’afirmació; seria interessant aplicar aquesta idea al funcionament del Màster i si la gent opina amb comoditat o no. La gent fa un esforç a aceptar la diferencia o hi ha gent que no opina ‘per por’?

para las actividades más lúdicas del currículo si podemos utilizar de alguna forma las TIC, para conceptos metalingüísticos de la lengua o ejercicios más teóricos o normativos no creo que sea ni necesario ni apropiado utilizarlas.
·         Interessant posició; la variable ‘lúdic’ pot ser pertinent per treballar les TIC; però no em sembla que sigui una variable vàlida per a unes matèries (no dius quines, potser literatura?) però no d’altres (i esmentes la gramàtica); jo em pregunto: és que no hi ha plataformes sobre gramàtica a Internet per compartir dubtes, troballes, etc.; no es pot traslladar això a l’aula de secundaria?

Son procesos cognitivos que realizamos por ejemplo cuando pasamos de ser un escritor novel a ser un escritor experimentado.
·         Interessant; potser poc desenvolupat?

En algunas sesiones hemos acordado que la interacción es el motor del aprendizaje.
·         Molt bé; idea poc desenvolupada;

como filólogos escondidos detrás de nuestros libros,
·         Curiosa expressió; fa referencia a la identitat final d’un docente de lengua, relativa a la formación inicial rebuda; és com dir ‘En el Fons som filòlegs… però no es pot dir’ (estem amagats darrera una pantalla, els libres…); és així? NO ha de buscar el docente una nova identitat com a tal, com a docente?

Camps, A., Guasch, O., Milian, M., Ribas, T. (2007). El escrito en la oralidad: el texto intentado. Archivos de Ciencias de la Educación, 1, 231-51. Algunos de los conceptos claves de este artículo son: La diferencia Bastida padre/hijo, experto/ aprendiz con docente: grado complejidad con un grupo numeroso de alumnos con estudios de conocimientos y momentos educativos distintos. La Bastida: contingencia (retirada gradual del soporte). Se realiza una transferencia de responsabilidad y se promueve la autonomía. Debe ser un proceso fluido entre el profesor y el alumno, hay una negociación y una actividad colaborativa. Por último, me gustaría subrayar los diferentes tipos de hablas: Habla disputativa: como el habla individualista, que muestra desacuerdos y sin argumentos, aportaciones no constructivas. Habla acumulativa: es la que construye un conocimiento común de forma positiva pero práctica, a partir de lo que los otros han dicho. Habla exploratoria: simplifica críticamente, pero se construye con las ideas de los demás. Participación equitativa. El profesor debe explicitar lo que quiere en la discusión, las normas
·         Crec que estàs resumint un altre text.


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