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Interessant feina, encara que potser poc
elaborada, massa pendent de l’ordre del contingut; s’hi apunten idees que són
rellevants i que t’han semblat molt importants (intenció, interacció…) però les
desenvolupes poc, només les esmentes. Potser en el futur exercici podràs donar
més forma a la teva pròpia veu i desenvolupar més aquells aspectes que et
semblen clau?
en ningún caso creo que deba dejar a un lado la enseñanza de la gramática.
·
Interessant,
encara que poc argumentat, no? Si defensem l’ensenyament de la gramàtica hem de
poder donar raons més consistents; et recomano la lectura dels textos següents:
Casas-Deseures, M., Durán, C., Fontich, X. (2017). La construcció del
coneixement gramaticals en aprenents d’educació primària i secundària: Algunes
aproximacions a l’aprenentatge del verb. Caplletra: Revista Internacional de
Filologia, 63, 111-38. DOI:10.7203/Caplletra.63.10396; Fontich, X. (2017).
Enseñar gramática: cuando el "para qué" articula el "qué" y
el "cómo". Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 75,
7-12.
En lo que se refiere
al currículo, lo que nos indica este artículo es que los contenidos más fáciles de cuantificar o evaluar no deben tener el protagonismo absoluto en los contenidos de evaluación.
·
Bé; també se senyala
que el currículum és objecte de disputes de visions oposades sobre el
contingut, sobre com s’ensenya i com s’aprèn (i per extensió de com funciona o
hauria de funcionar la societat: recorda que un conseller del govern català,
l’insigne Boi Ruiz, conseller de Sanitat, va dir que qui vulgui estudiar
carreres inútils que se les pagui); qui aconsegueixi dominar el currículum
captarà els fons públics (milions d’euros destinats a educació) i desenvoluparà
carreres professionals de la seva corda.
el concepto de acompañamiento es totalmente crucial. Los seres humanos somos seres sociales y sentir que pertenecemos a un grupo que
podemos pedir ayuda, que podemos crear todos juntos, poniendo cada uno su granito
de arena es altamente recomendable y reconfortante. Nos debemos
olvidar que trabajamos con adolescentes, con mentes altamente
potenciales y a la vez con un gran miedo a la no aceptación del grupo.
·
D’acord amb
l’afirmació; seria interessant aplicar aquesta idea al funcionament del Màster
i si la gent opina amb comoditat o no. La gent fa un esforç a aceptar la
diferencia o hi ha gent que no opina ‘per por’?
para las actividades más lúdicas del currículo si podemos utilizar de alguna forma las TIC, para conceptos
metalingüísticos de la lengua o ejercicios más teóricos o normativos no creo
que sea ni necesario ni apropiado utilizarlas.
·
Interessant
posició; la variable ‘lúdic’ pot ser pertinent per treballar les TIC; però no
em sembla que sigui una variable vàlida per a unes matèries (no dius quines,
potser literatura?) però no d’altres (i esmentes la gramàtica); jo em pregunto:
és que no hi ha plataformes sobre gramàtica a Internet per compartir dubtes,
troballes, etc.; no es pot traslladar això a l’aula de secundaria?
Son procesos
cognitivos que realizamos por ejemplo cuando pasamos de ser un escritor novel a
ser un escritor experimentado.
·
Interessant; potser poc
desenvolupat?
En algunas sesiones hemos acordado que la interacción es el motor del
aprendizaje.
·
Molt bé; idea poc desenvolupada;
como filólogos escondidos detrás de
nuestros libros,
·
Curiosa expressió; fa referencia a
la identitat final d’un docente de lengua, relativa a la formación inicial
rebuda; és com dir ‘En el Fons som filòlegs… però no es pot dir’ (estem amagats
darrera una pantalla, els libres…); és així? NO ha de buscar el docente una
nova identitat com a tal, com a docente?
Camps, A., Guasch, O., Milian,
M., Ribas, T. (2007). El escrito en la oralidad: el texto intentado.
Archivos de Ciencias de la Educación, 1, 231-51. Algunos
de los conceptos claves de este artículo son: La
diferencia Bastida padre/hijo, experto/ aprendiz con docente: grado
complejidad con un grupo numeroso de alumnos con estudios de conocimientos y
momentos educativos distintos. La Bastida:
contingencia (retirada gradual del soporte). Se realiza una transferencia de responsabilidad y se promueve
la autonomía. Debe ser un proceso fluido entre el profesor y el alumno, hay
una negociación y una actividad colaborativa.
Por último, me gustaría subrayar los diferentes tipos de hablas: Habla
disputativa: como el habla individualista, que muestra desacuerdos y sin
argumentos, aportaciones no constructivas. Habla acumulativa: es la que
construye un conocimiento común de forma positiva pero práctica, a partir de lo
que los otros han dicho. Habla exploratoria: simplifica críticamente, pero se construye con las ideas
de los demás. Participación equitativa. El profesor debe explicitar lo
que quiere en la discusión, las normas
·
Crec que
estàs resumint un altre text.
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