Pàgines

Algunes reflexions sobre el nostre blog

font
font
U
El procés d'ensenyar i aprendre no és mai un procés lineal en què el que ensenya el docent en nom del sistema és après pels alumnes d'una manera estàndard, directa i inequívoca. Això seria el somni dels amants dels processos d'estandardització, que inspirant-se en els departaments de qualitat del món de la indústria somnien amb una escola que es pot gestionar com una empresa de serveis. Però educar és més que això.

El procés d'ensenyar i aprendre és sempre ric, divers, heterogeni i sinuós. I això és així perquè les persones som diferents: tenim experiències de la vida diferents (família, infantesa, amistats, aficions, interessos, situacions econòmiques, situacions vitals, etc.) i tenim aspiracions diferents. Però a través de l'intercanvi d'idees, textos, referències, experiències, reflexions, etc. matisem, enriquim i transformem el que sabem.

El procés d'ensenyar i aprendre succeeix sempre en comunitats de discurs i d'aprenentatge. En aquesta comunitat s'hi escriu, discuteix, reflexiona, etc. L'escola sempre busca maneres de fer visible aquesta comunitat, de concretar-la en accions concretes i en un terreny comú: fer una obra de teatre, fer un àlbum, conversar sobre una pel·lícula i fer-ne ressenyes, fer una sortida, etc. Cal prendre consciència d'aquest espai comú.

La nostra manera de prendre consciència d'aquest espai comú és a través d'un blog.

DOS
Una vegada explorades les vostres entrades, a la meitat del curs, algunes qüestions que en remarco són:

a) qualitat dels textos: els textos m'han semblat senzillament magnífics: tots diferents, tots interessants, tots personals, tots respectant aspectes comuns que jo he proposat; la mitjana ha estat d'unes 3.500 paraules.

b) retorn meu: de cadascun n'he fet un retorn que trobareu amb l'etiqueta del vostre nom; he escrit unes 15.000 paraules comentant fragments vostres que sumen unes 3.000 paraules.

c) qualitat de les entrades: cal que reviseu l'ús de les etiquetes i la inclusió d'imatges.

d)  qualitat del redactat: molt bo; cal que feu el recompte de paraules per falta.

TRES
Alguns blogs interessants:

Llengua i literatura
Felipe Zayas - Darle a la lengua
Lourdes Domènech - A pie de aula

Ciències Naturals i Matemàtiques

Jordi Domènech - Pupitrelàndia
Gerard Romo - Antididàctica



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada